Media en ethiek 2017

Product details

NULL

Afwerking: 
Paperback
Aantal pagina's: 
336
Afmetingen: 
240x170
Verschijningsdatum: 
31/01/2017
EAN: 
9789038226675
Nur-code: 
Journalistiek
Uitgever: 
Academia Press
Druk: 
1

Media en ethiek 2017

    Media-ethiek is een vorm van toegepaste ethiek waarbij de gebeurtenissen en probleemsituaties die zich voordoen in de media geanalyseerd en beoordeeld worden aan de hand van morele basisprincipes. In dit boek gaat het dus niet over meta-ethiek (waar komen ethische principes vandaan?) of descriptieve ethiek (waarom handelen mensen op moreel vlak op deze of gene manier?), maar over de manier waarop de media al dan niet ethisch correct handelen. Onder media verstaat de auteur alle middelen tot communicatie als dragers van informatie, zowel gedrukte media (kranten, tijdschriften, boeken, pamfletten, fotografie, enz.), gesproken media (radio, televisie, film, enz.) als nieuwe media (internet, interactieve telefonie, sociale netwerksites, enz.) en hybride media (combinaties van de gedrukte, gesproken en nieuwe media). Dit handboek is gericht op de houding van personen die dergelijke media gebruiken, niet op de media als zodanig.

    Boeken van dezelfde auteur(s)

    Prijs:€ 22,50

      Gratis verzending vanaf € 20 (Benelux)
      Binnen 1-2 werkdagen in huis

    Beschikbaarheid:

    Uitverkocht