Cultuurmanagement

Product details

NULL

Afwerking: 
Paperback
Aantal pagina's: 
416
Afmetingen: 
280x216
Verschijningsdatum: 
29/10/2020
EAN: 
9789401467131
Nur-code: 
Bedrijfskunde algemeen
Uitgever: 
LannooCampus
Druk: 
2

Cultuurmanagement

De regels van de kunst - nieuwe editie
  • De basis voor ambitieuze cultuurmanagers

Hoe breng je creativiteit en management samen?
Hoe bouw je een culturele marketingstrategie uit?
Hoe houd je creativiteit duurzaam in moeilijke omstandigheden?

Cultuur kan niet zonder degelijk management, en meer dan ooit heeft de sector visionaire leiders nodig. Een cultuurmanager moet continu zorgen voor de juiste balans tussen zakelijke en inhoudelijke thema's, en moet tegelijkertijd de commerciële en artistieke ambities van zijn organisatie op elkaar afstemmen. Bovenal kan hij inspelen en anticiperen op grote veranderingen in de omgeving, en houdt hij de vinger aan de pols bij wat zijn publiek en de samenleving bezighoudt.

Deze nieuwe editie van het basisboek leert je elk aspect van het runnen van een culturele organisatie kennen: van algemeen management tot marketing, van cultuurbeleid tot innovatiemanagement en cultureel ondernemerschap. Daarbij hanteert het een breed begrip van cultuur. Niet alleen de kunsten, maar ook musea, erfgoed en de creatieve industrieën zoals film, vormgeving en mode komen aan bod.

Cultuurmanagement is een gids voor iedereen die zich wil verdiepen in het management van kunsten cultuur, een complete introductie tot de sector en een naslagwerk voor professionals.

Met bijdragen van Dirk De Corte, Rita De Graeve, Pascal Gielen, Sofie Jacobs, Ingrid Moons en Patrick De Pelsmacker, Annelies Thoelen, Bruno Verbergt, Walter Van Andel en Tobias Van Royen.

BootCampus Cultuurmanagement 1

 

 

BootCampus Cultuurmanagement 2

Boeken van dezelfde auteur(s)

Subtitle: 
Hype, noodzaak of schrikbeeld?
Prijs:22,50
Prijs:49,99

Gratis verzending vanaf € 24,99 (Benelux)

Beschikbaarheid:

Leverbaar (binnen 1-2 werkdagen in huis)