Media en ethiek 2018

Product details

NULL

Afwerking: 
Paperback
Aantal pagina's: 
336
Afmetingen: 
240x180
Verschijningsdatum: 
23/01/2018
EAN: 
9789401452403
Nur-code: 
Journalistiek
Uitgever: 
Academia Press
Druk: 
1

Media en ethiek 2018

    Media-ethiek is een vorm van toegepaste ethiek waarbij de gebeurtenissen en probleemsituaties die zich voordoen in de media geanalyseerd en beoordeeld worden aan de hand van morele basisprincipes.

    In dit boek gaat het dus niet over meta-ethiek (waar komen ethische principes vandaan?) of descriptieve ethiek (waarom handelen mensen op moreel vlak op deze of gene manier?), maar over de manier waarop de media al dan niet ethisch correct handelen. Onder media verstaat de auteur alle middelen tot communicatie als dragers van informatie, zowel gedrukte media (kranten, tijdschriften, boeken, pamfletten, fotografie, enz.), gesproken media (radio, televisie, film, enz.) als nieuwe media (internet, interactieve telefonie, sociale netwerksites, enz.) en hybride media (combinaties van de gedrukte, gesproken en nieuwe media). Dit handboek is gericht op de houding van personen die dergelijke media gebruiken, niet op de media als zodanig.

    Boeken van dezelfde auteur(s)

    Prijs:€ 22,50

      Gratis verzending vanaf € 20 (Benelux)
      Binnen 1-2 werkdagen in huis

    Beschikbaarheid:

    Uitverkocht