Lobbyen

Product details

NULL

Afwerking: 
Paperback
Aantal pagina's: 
224
Afmetingen: 
250x180
Verschijningsdatum: 
03/02/2015
EAN: 
9789401421256
Nur-code: 
Communicatiekunde algemeen
Uitgever: 
LannooCampus
Druk: 
1

Lobbyen

Inzicht, Invloed, Impact. Hoe bedrijven beleidsmakers kunnen overtuigen
  • Lobbyen voorbij de donkere achterkamers

Een heldere blik op het snijvlak tussen politiek, de bedrijfswereld en de mediaLobbyen gebeurt in duistere, doorrookte kamertjes, ver weg van controlerende ogen en oren. Kamertjes waar steekpenningen, dure cadeautjes en zelfs omkoping vaste waarden zijn. Niet dus. Hoewel lobbyen al eeuwenlang bestaat, loopt de publieke perceptie nog steeds behoorlijk mank. Maar ook bedrijven en overheden kampen met vooroordelen en praten daardoor al te vaak over en langs elkaar heen. Lobbyen is het eerste boek in het Nederlandse taalgebied dat analyseert, duidt en beschrijft hoe bedrijven effectief en efficiënt kunnen interageren met beleidsmakers. Vanuit zijn jarenlange en internationale ervaring in de politiek, de publieke sector en de bedrijfswereld maakt auteur Karel Joos duidelijk wat de taak van een goede corporate public affairs professional precies inhoudt. Daarbij gaat hij zowel in op belangrijke concepten en technieken als op actuele onderwerpen zoals de rol van de sociale media of ethiek en transparantie. Een succesvolle public affairs strategie komt neer op het samenspel van drie elementen: inzicht, invloed en impact. Aan de hand van een uitgebreide case en concrete, heldere voorbeelden focust de auteur op elk van deze drie aspecten. Zo komt de lobbypraktijk van begin tot einde en in alle openheid op tafel.

Boeken van dezelfde auteur(s)

Subtitle: 
Inzicht, Invloed, Impact. Hoe bedrijven beleidsmakers kunnen overtuigen
Prijs:€ 29,99
Prijs:€ 24,99

  Gratis verzending vanaf € 20 (Benelux)
  Binnen 1-2 werkdagen in huis

Beschikbaarheid:

Uitverkocht

E-book ean