Vakdidactiek voor leraren economie

Een praktijkgerichte benadering
Houvast voor uitstekend economie-onderwijs
Over het boek

Om kwaliteitsvol onderwijs te realiseren heeft elke leraar, naast een algemeen didactische en pedagogische vorming, nood aan een specifieke vakdidactiek. Dit helder en sterk praktijkgericht basiswerk dat de auteurs op basis van jarenlange ervaring met startende leerkrachten economie opstelden, komt daaraan tegemoet.

Dit boek focust op hoe een les economie wordt opgebouwd, maar gaat ook een stap verder. Via een gestructureerd denkschema doet Vakdidactiek voor leraren economie het didactische denken binnen het vakdomein stapsgewijs uit de doeken. De vele voorbeelden illustreren hoe je deze didactische principes in de praktijk omzet.

Alle essentiële elementen om het beste uit je lessen economie te halen, komen aan bod. Behalve verbredende themahoofdstukken vind je in dit werkinstrument onder meer informatie over werkvormen, evaluaties en mediagebruik. Zo biedt dit boek de nodige vakondersteuning voor zowel de leraar economie als de student in de lerarenopleiding.

Lucien Fastré is docent en coördinerend verantwoordelijke Vakdidactiek Economie binnen de Academische Lerarenopleiding van UHasselt.

Veerle Tulleneers doceert Vakdidactiek Economie binnen de Lerarenopleiding van UC Leuven-Limburg.

Karolien Vlayen is docent Vakdidactiek Handel-Burotica binnen de Lerarenopleiding van UC Leuven-Limburg en praktijkassistent binnen de Academische Lerarenopleiding van UHasselt.

Technische info

EAN
9789401444453
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 17cm x 24cm
Verschijningsdatum: 30/05/2017
Afwerking: Paperback
Druk: 1
Aantal pagina's: 200
NUR Omschrijving: Didactiek
Uitgever: LannooCampus