Kleur verkoopt

Waarom is oranje het nieuwe zwart?
Over het boek

HOE BEÏNVLOEDEN KLEUR EN TRENDS ONS KOOPGEDRAG?
KAN JOUW MERK PROFITEREN VAN EEN KLEURSTRATEGIE?
HOE GA JE ZELF IN JE BEDRIJF AAN DE SLAG MET KLEUR?

85% van de consumenten noemt kleur een van de belangrijkste redenen om een product te kopen. Toch blijft kleur onderbelicht in de bedrijfswereld. In Kleur verkoopt lees je waarom je bedrijf niet om kleur heen kan. Van marketingstrategie tot verpakking: kleur is essentieel voor de positionering en de verkoopcijfers van merken en producten.

Dit boek geeft je tips om gefundeerd kleur en trends in te zetten. Alle aspecten van kleurmarketing komen daarbij aan bod, net als inspirerende cases en interviews met experts en ontwerpers van merken als HAY, Vitra, Essentiel, Bang & Olufsen en BMW.

over : 

Hilde Francq is trend- en colorwatcher. Met haar bedrijf Francq Colors geeft ze klan­ten creatief maar ook concreet advies over trends en kleuren. Hilde is lid van de Color Marketing Group, een internationale orga­nisatie van kleurspecialisten. Als geen ander beseft ze dat kleuren en trends essentieel zijn in de marketing van een product. Hilde helpt internationale klanten uit diverse sectoren om de juiste kleuren, materialen, texturen, patronen en vormen voor hun producten te kiezen. Die krijgen een plaats binnen de storytelling van elk merk. Daar­naast geeft Hilde trendlezingen in binnen- en buitenland.

Technische info

EAN
9789401429313
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 22cm x 26cm
Verschijningsdatum: 23/05/2017
Afwerking: Paperback
Druk: 1
Aantal pagina's: 276
NUR Omschrijving: Marketing
Uitgever: LannooCampus