Hoe maak ik het in China?

Wonen en werken. Maatschappelijke en culturele trends. Economische kansen en valkuilen.
Een verrassende insiderblik op de onbekende wereldmacht
Over het boek

China is een markt geworden die geen enkel land of bedrijf nog kan negeren. De tijd dat imitatie de corebusiness van het land uitmaakte, is voorbij. China zet massaal in op innovatie en liet sinds 2009 bijna 40% van de wereldwijde economische groei optekenen. Binnenkort ruilen we de slogan 'Made in China' in voor 'Designed in China'.

Wil je als westerling mee in die evolutie, dan handel je het best snel én doordacht. Hoe maak ik het in China? wil daarbij helpen. Dit boek schetst een genuanceerd beeld van het land en de maatschappelijke, politieke en economische trends, zoals het consumentengedrag van de snelgroeiende middenklasse, de stijgende investeringen in het buitenland en de inzet voor groene energie.

Hoewel die evolutie lijkt op de ontwikkeling die het Westen doormaakt, toont dit boek aan dat China vooral een eigen weg kiest. Wie dit perspectief mist, zal de logica van het land nooit begrijpen. Leer je China beter kennen, dan ontdek je dat de mogelijkheden eindeloos zijn.

over : 

Sven Agten woont en werkt sinds 2004 in China.Zijn jarenlange ervaring met het land heeft hem een grote expertise opgeleverd in de praktijk van de Chinese bedrijfswereld. Momenteel werkt hij er als President Asia Pacific voor een grote multinational. Daarnaast is Sven een belangrijke bron voor internationale correspondenten.

Technische info

EAN
9789401441001
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 17cm x 24cm
Verschijningsdatum: 07/02/2017
Afwerking: Paperback
Druk: 1
Aantal pagina's: 240
Uitgever: LannooCampus