Content marketing

Van marketeer tot uitgever
Het inspirerende handboek voor de 21e-eeuwse marketeer
Over het boek

Consumenten zijn mondiger en kritischer geworden. Ze geloven niet meer in mooie praatjes, maar willen graag geïnformeerd worden. Sterke marketing durft die evolutie te omarmen. De 21e-eeuwse marketeer overtuigt klanten niet op een opdringerige manier, maar gaat zoals een uitgever na aan welke informatie zijn consumenten nood hebben.

Maar het succes van content marketing heeft een keerzijde. De concurrentie in de branche stijgt en je moet als marketeer met straffe inhoud voor de dag komen om je verhaal succesvol naar je publiek te communiceren.

Content marketing laat je de essentiële elementen binnen het contentmarketingproces ontdekken. Via voorbeelden, cases en praktische tips reikt het boek templates en actieplannen aan die je leren hoe je content marketing structureel kan inzetten in je organisatie.

'Doorspekt met interessante praktijkvoorbeelden. Relevant voor iedere marketeer en een absolute aanrader voor iedereen die een contentmarketingstrategie wil uitschrijven.'
Chris Van Roey, CEO UBA

'Belgische marketeers moeten meer dan ooit meedraaien in het internationale circuit. Dit boek vergroot hun kans om een plaats in het koppeloton van Europa te veroveren.'
Kurt Frenier, Vice President GM Global Marketing PepsiCo

Bart Lombaerts richtte samen met Wouter Temmerman het contentproductiehuis SPYKE op. Als voormalig hoofdredacteur van Media Marketing observeerde hij vanuit een bevoorrechte positie hoe de consument in de relatie met merken en marketeers de macht naar zich toetrok. Bart leerde ook de kneepjes van PR en communicatie bij Kom op tegen Kanker en is de coauteur van het succesboek 'Media in Beweging', dat grondig inzicht biedt in de werking van de mediasector.

Wouter Temmerman richtte samen met Bart Lombaerts het contentproductiehuis SPYKE op. Tevoren werkte als hoofdredacteur bij Kiosk en als journalist bij Media Marketing alvorens als freelance journalist en blogger aan de slag te gaan. Hij schrijft onder andere voor Trends en voor diverse b2b-magazines, maar zag geleidelijk aan het aandeel bedrijven in zijn klantenportefeuille toenemen. Hij houdt ervan om complexe onderwerpen te ontrafelen en op een heldere manier op papier te zetten. Zijn specialiteiten? Marketing, media en ondernemen.

over : 

Met 25 jaar marcom-ervaring op de teller, specialiseerde Koen Denolf zich in 2015 tot het samenbrengen van content en advertising, met zijn bureau The Fat Lady. Daarvoor verdiende Denolf zijn strepen in marktonderzoek (Bekaert), communicatiestrategie (markee) en content (Het Salon). Zijn belangrijkste credo is dat alle communicatie een meerwaarde moet hebben.

Michel Libens is al zijn hele professionele leven actief op het snijpunt van marketing en uitgeven. Eerst in diverse functies bij Wolters Kluwer, daarna als managing partner en CEO van Propaganda, één van de Belgische marktleidende contentmarketingbureaus. Hij is ook oprichtend voorzitter van Custo, de Belgische federatie van contentmarketingagencies én voorzitter van de STIMA Expert-groep content marketing. Michel is een gedreven '(content marketing) strategy first' believer.

Technische info

EAN
9789401438186
Beschikbaar: Verschenen
Formaat: 17cm x 24cm
Verschijningsdatum: 22/11/2016
Afwerking: Paperback
Druk: 2
Aantal pagina's: 184
NUR Omschrijving: Marketing
Uitgever: LannooCampus